Header Ads

Header ADS

La protestul din 10 august din Piața Victoriei, am fost apărată de forțele... divine


Printr-o conjunctură, vineri, 10 august 2018, am ajuns în Piața Victoriei pentru a fi în mijlocul manifestanților antiguvernamentali. Cu un entuziasm copilăresc, aș putea spune, pentru că eram pentru prima oară în Piața Victoriei, pentru că, pentru prima oară, nu vedeam sediul Guvernului în poză, pentru că eram pentru prima oară prezentă la un protest de o asemenea amploare, am intrat în mulțime. Și m-am pus pe treabă. Foto, live-uri și filmări cu telu'.


Eram (ca de altfel toată suflarea prezentă la protest, cu foarte mici-micuțî-mititele excepții) flower power. Eram precum un fluturaș care zbura fâl-fâl, fâl-fâl printre floricele. Când... din ce în ce mai multe persoane acoperite cu măști sanitare de unică folosință (știi tu, de-alea verzi). Eram așa-ntr-un zen (ținând cont că nu m-am dus acolo să mă bat), încât nu m-am prins pentru ce le folosesc acei oameni, crezând că și le-au pus ca formă de protest, în lipsă de eșarfe sau alte chestii cu care să-și acopere fața 😆 Se vede că nu sunt scoasă în lume 😀 Și, cum fâlfâiam eu printre live-uri personale (tot mai rare, pentru că RDS-ul mai mult nu avea semnal pe-acolo în acele momente), fluturând prin telefoanele celorlalți, cu un zâmbet până la urechi, în zbor pașnic surprins în poze pentru imortalizarea momentului, văd că aleargă spre mine măști, brațe și tricouri care acoperă fețe. FUGIIIIȚI! Da, așa am făcut, am fâlfâit și eu ceva mai tare că-ncepusem să nu mai pot respira și să mă usture ochii.
CONCLUZIA: Să nu mergi niciodată la un protest fără să ai ceva cu care să îți acoperi căile respiratorii. Dacă voi mai merge la vreo manifestație, voi fi pregătită inclusiv cu mască de gaze. Și, bineînțeles, cu rucsacul în spate, ca un scut. Cu cască pe cap. Cu bocanci. Cu pantaloni lungi și groși, chiar dacă afară-i caniculă.
Ba nu, sigur voi merge așa 👇

Sursa foto: reddit.com

💥

Logic, am mers și de această dată, ca la orice adunare publică, cu o doză de precauție. E bine să pui răul înainte... Să mă aștept ca, în orice moment, situația să scape de sub control, și mai ales la un protest neautorizat. Precum a fost, din câte am înțeles, cel denumit ”al Diasporei”. Și mai ales, la un miting în Piața Victoriei, unde, totuși, se apăra Guvernul. Trist pentru mine a fost să constat că doar Guvernul.

💥

Dar ȘOC ȘOC ȘOC am avut după ce-am plecat de la protest și am văzut diferite imagini video, tv sau on-line, în care oameni erau bătuți cu bestialitate de alți oameni.
Cum să dea în halul ăla (!) - în niște oameni oricât de agresivi ar părea și cu mâinile sus - niște persoane care poartă o uniformă?!! Nu era de-ajuns imobilizarea acelor ”agresori” (care oricum erau în inferioritate numerică, după cum se poate vedea în imaginile de la fața locului? Nu aș fi crezut că o să mai văd imagini precum cele de la Mineriadă, pentru că acolo m-a dus cu gândul modul de-a acționa al unor jandarmi.
[Nu mai spun că este vorba despre o bătaie ”noi între noi”, o nație a unui popor.]
Jandarmi vs. protestatari. Protestatari vs. jandarmi. Doar acei jandarmi care, deși poartă o uniformă, se comportă ca niște huligani. Și doar acei protestatari, sau poate doar se dădeau drept manifestanți, care nu s-au purtat mai prejos decât ”adversarii” (zic și de faza când cei doi jandarmi au fost pierduți în mulțime). CONCLUZIA (dintotdeauna): Nu haina-l face pe om. RESPECT protestatarilor care i-au protejat pe cei doi oameni în uniformă!!!


Se mai găsesc să comenteze unii că nu poți ști ce au făcut acei protestatari înainte de a ridica mâinile, susținând gesturile ”jandarmilor de după blocuri”. Nu, nu acționezi precum golanii care se bat pe stradă împărțiți în găști de cartier. Se prind agresorii, se iau date personale, se dau amenzi etc., ”răii” să plătească potrivit legii. Nu începi să împarți pumni, picioare și să iei la bulane! În plus, am observat din imagini video că nu toți cei bătuți au fost și săltați. Dear Jandarmeria Română, cum lași pericolul liber, să-și facă de cap în cotinuare?!

- Faza cea mai tare, cea cu artificiile. Momentul evacuării pieței. Toată lumea, mai ales ca mine - neinformată cu privire la tactica de luptă :)) - se uita gură cască pe cer când se dădea cu... artificii!! De ziceai, precum Cristian-Mihai Dide, că a căzut Guvernul Dăncilă și era momentul de a se lăsa cu sărbătoare în rândul manifestanților. Cu toate că părea ciudat pentru noi, neexperimentații în ale protestelor de amploare, huiduielile din acel moment. Dar, până să ne prindem despre ce-i vorba, s-a și lăsat cu îmbulzeală. Care m-a dus cu gândul la cazuri precum Colectiv. ÎNGROZITOR, să vrei să fugi și să nu ai cum și unde, fiind lipiți unii de alții. Bine că eram într-un spațiu deschis.
Cineva mai priceput a spus că acele artificii ar fi trebuit să fie rachetuțe de avertizare... drept semnale luminoase.

CONCLUZIA DE FINAL: La protestul din 10 august 2018 din Piața Victoriei, am fost apărată de forțele divine. Altfel, apa mă lua dacă prindeam vreun jet de tun cu H₂O.
În plus, nici nu vreau să mă gândesc dacă aș fi luat în plin vreun ”puf-puf”. Nu mai respiram până la pensie, Sau mai rău, până în viața următoare.
Ce să mai spun dacă aș fi luat bătaie. De vedeam și ”Fantoma în alb”, cea cu ”Bărbăție și Credință”. Aș fi fost precum fluturașul care zboară liniștit, de colo-colo centimetric, când... POC (!) de parbrizul unei mașini în viteză pe-o autostradă, de afară...

💥

VEZI mai jos FILMUL PROTESTULUI, pe repede-nainte.



De ce Jandarmeria trebuie desființată. ”Ieșim din dispozitiv și le dăm cu dispozitive pirotehnice” (Alternativa)

Într-o zi, poate ne vom face bine.

2 comentarii:

  1. Cei care i-au aparat pe cei doi jandarmi erau tot jandarmi... In civil, se pare... Bine ca ai scapat teafara. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! Și, bună asta, privind apărătorii celor doi jandarmi, nu m-am gândit.

      Ștergere

Mesajele care conțin cuvinte obscene, atacuri la persoană, trivialități, jigniri, amenințări, cât și cele vulgare, xenofobe sau rasiste - deoarece încalcă legea - vor fi moderate.

Un produs Blogger.

POȚI SUSȚINE PROIECTUL DETALII DEPIXELATE: