Header Ads

Header ADS

La Evidența Populației, cu plicul. Nu mi s-a cerut, dar nici nu mi s-a refuzat


ACTUALIZĂRI 👇

Încep operațiunea ”Schimbarea buletinului”. Ce-mi recomanzi? Să fiu calmă și răbdătoare? Să îmi iau scăunelul? Sau să am la mine dicționarul cu expresii celebre, din care nu lipsesc plm, pzm, wtf? Bineînțeles, să-l citesc - și nu cu glas tare - cât stau la rând. Pentru că, în această perioadă, cică, venind și ”stranierii”, se cam face coadă pe acolo. În plus, oare să-mi iau umbreluță, să mă apere de soare sau de ploaie? Cine știe, tot așa se așteaptă sub cerul liber ca acum 10 ani?


Am înțeles că se pot face programări on-line. Și mai trebuie să aflu și ce acte sunt necesare. Sau mai bine să iau toate actele pe care le am prin casă, inclusiv copii ale acestora? Să nu mă trezesc acolo că mai trebuie nu știu ce act sau nu știu ce copie, și să fac alte drumuri, pe acasă, pe la xerox.



Nici nu mă gândeam eu să-mi "schimb buletinul" 😆 Pentru că nici Poliția sau ce Serviciu public mai este cel care ține evidența nu are grija asta 😁 Altfel, în era tehnologiei, m-ar fi anunțat, începând cu vreo lună înainte. (Sau poate ăsta-i planul, de-a mai scoate un ban și din astfel de amenzi... După ce-am văzut pe un site că trebuie să te prezinți cu cel puțin 15 zile - dar neprecizând dacă lucrătoare sau nu - înainte de a-ți expira actul cel mai important de pe lume, pentru că, în caz contrar, îți iei amendă.)
Cine mai stă să citească ceva în ziua de azi... dar mai ales cartea... de identitate. Noroc de Alpha Bank! Mi-a trimis un sms prin care mi se cerea să merg la sediu pentru actualizarea datelor pentru că... îmi expiră buletinul.

Sper că nu-mi recomanzi să-mi fac buletin de București, Brașov, Cluj sau altă țară... 😎


ACTUALIZAREDupă ce am citit ce s-a postat AICI, deja îmi pocnesc degetele pe fond nervos.

Mulțumesc pentru răspunsuri! La care voi veni cu mici precizări și completări de la fața locului.

ACTUALIZARE. Am încheiat operațiunea ”Schimbarea buletinului”. Ce am găsit la Evidența Populației din Galați.

Și aici, oamenii vin cu noaptea-n cap și fac o listă (foto 1), pregătindu-se de momentul când se deschide ușa instituției și se trece la scos bonurile din automat. (O chestie nouă, pe care o apreciez, asta cu automatul de bonuri.)
Am constatat că s-au pus bănci (foto 2). Dar cred că este nevoie și de niște mese. Nu să ajungă cetățeanul să completeze formulare pe brațe (foto 3). (Sau pe spatele celui care îl însoțește. Ori a vreunei persoane mai săritoare... în obținerea unui bacșiș. Asta-i o paranteză de la mine, cu puțin Haz de necaz.) Ținând cont că nu li se permite să intre în sediu (din cauza spațiului mic) și astfel să aibă posibilitatea să pupe vreo masă.
Plusez. Ar fi nevoie și de un acoperiș (dacă tot sunt ținuți oamenii pe-afară). Mai plouă, mai ninge...
Nu am avut posibilitatea programării on-line. Dar apreciez că acum se poate [detalii].

  


La Evidența Populației, cu plicul


Și am rămas cu o nedumerire. Care-i treaba cu plicul? Ce-i drept, mie nu mi s-a cerut (poate pentru că am mers pregătită), dar nici nu mi s-a refuzat. Nu te gândi la acel plic...

Până și la xeroxul cel mai îndepărtat, dacă spui pentru ce-ți faci copii la actele cerute de Evidența Populației, ți se spune că TREBUIE și un plic A4.
Și presa spune același lucru, pentru actul de identitate TREBUIE plic A4 [link]


...și m-am tot gândit. Poate TREBUIE plic pentru ca cetățeanul să pună în el actele. Dar poate vrea să le predea într-o folie de plastic persoanei angajate în cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţa Persoanelor sau SPCJEP. Sau într-un dosar. Sau să dea, pur și simplu, actele.
...m-am gândit că poate TREBUIE plic pentru ca instituția de stat (săraca) să aibă cu ce-i trimite cetățeanului, prin poștă, actul de identitate. Dar documentul se eliberează la fața locului.

Rămâne de văzut cum va fi la următoarea schimbare de ”buletin”.

VEZI mai multe din Galați [link]

Niciun comentariu

Mesajele care conțin cuvinte obscene, atacuri la persoană, trivialități, jigniri, amenințări, cât și cele vulgare, xenofobe sau rasiste - deoarece încalcă legea - vor fi moderate.

Un produs Blogger.

POȚI SUSȚINE PROIECTUL DETALII DEPIXELATE: